Društveni angažman


2023. godina bila je posvećena ženskom zdravlju, tako je u sklopu natječaja {ZAJEDNO} za bolje sutra dm podržao realizaciju devet društveno odgovornih projekata usmjerenih na dobrobit i zdravlje žena koji su vrijedni više od 90.000 eura kako bi doprinio promicanju, razvoju i unapređenju zdravstveno-socijalnih aspekata zdravlja žena svih dobnih skupina.

11. rujna 2023. održala se dm-ova prva konferencija o ženskom zdravlju Odvoji dan za sebe koja je okupila vrhunske stručnjake iz različitih područja kako bi odgovorili na najvažnija pitanja o brojnim aspektima ženskog zdravlja, a sudionice osnažili te potaknuli na bolju brigu o vlastitom zdravlju.


2022. godinu obilježila je tema održivosti gdje je kroz natječaj {ZAJEDNO} za zelene ideje pristiglo gotovo 300 prijava u kategorijama zaštite okoliša i održivosti, edukacije te poticaja održivom poduzetništvu i proizvodnji. Među prijavljenima dm je za realizaciju odabrao 17 projekata koji su se istaknuli kvalitetom i originalnošću te koji će u najvećoj mjeri doprinijeti zaštiti okoliša i prirode, a realizacija je podržana s više od 800.000 kuna.

Povodom 25. rođendana u 2021. dm je pokrenuo natječaj {ZAJEDNO} za Petrinju, Glinu i Sisak u kojem su odabrana 32 projekta za pomoć potresom pogođenim područjima, a u čiju se realizaciju uložilo više od četiri milijuna kuna.

2016. godine dm je proslavio jubilarnih 20 godina i tim povodom pokrenuo je inicijativu Jer sve smo to MI. Između 2.004 prijavljena društveno korisna projekta, dm je odabrao njih 40 diljem Hrvatske, podržavši ih s ukupno 1,5 milijuna kuna.


Povodom 15. rođendana u 2011. zajedno sa svojim kupcima ekološki smo zbrinuli 10 tona plastičnih vrećica radeći za dobrobit prirode. 100.000 pamučnih torbi, izrađenih u pogonima URIHO-a zamijenili smo za 1.500.000 kom. starih plastičnih vrećica koje smo ekološki zbrinuli, a ujedno smo u ponudu uvrstili vrećice izrađene od recikliranih materijala.

Slavljeničku 10. godinu obilježili smo inicijativom pod sloganom Za zdraviji život. U 106 dana podijelili smo 25.000 l vode, tonu meda, zamijenili 30.000 rabljenih četkica za zube novima, gibali se, vagali i družili u dm Zdravogradu s više od 50.000 posjetitelja.

Povodom obilježavanja Europske godine volontiranja dm je poklonio 15.000 radnih sati svojih djelatnika u humanitarne svrhe, odnosno svim je djelatnicima omogućio jedan slobodan dan kako bi taj dan proveli volontirajući u odabranom projektu.

Inicijativom Ja volim životinje omogućili smo kupcima da za kupnju bilo kojih pet proizvoda za kućne ljubimce sudjeluju u humanitarnom projektu s ciljem ostvarivanja donacije za rad utočišta za napuštene životinje Ianua.

Tradiciju društveno-odgovornog poslovanja nastavljamo i dalje pozivajući svoje djelatnike, kupce, partnere da lokalnim sredinama zajednički učinimo svijet boljim mjestom za sve.

Zaštiti se…i neka cijeli ovaj svijet još sja u suncu

Prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije (WHO) dva do tri milijuna ljudi godišnje oboli od nekog oblika zloćudnog tumora kože, od toga 160.000 od gotovo najzloćudnijeg među njima - malignog melanoma od kojeg godišnje umire 41.000 oboljelih.

Edukativno-humanitarnu kampanju Zaštiti se... i neka cijeli ovaj svijet još sja u suncu pokrenuli smo prvi put u svibnju 2010. godine s ciljem educiranja šire javnosti, prvenstveno roditelja i odgojitelja, o opasnostima zbog nepromišljenog ponašanja na suncu i o pravilnim načinima zaštite od štetnih UV-zraka.

U ulozi glavnog promotora ovog društveno-odgovornog projekta našao se mjuzikl „Jalta, Jalta“ čiji su glumci za tu prigodu snimili novu verziju popularne pjesme „Neka cijeli ovaj svijet“ koja i dalje budi snažne emocije, a zbog čega je našu poruku o važnosti zaštite od sunca čula cijela Hrvatska.

U želji da potaknemo što veći broj građana na odgovorno ponašanje na suncu, uza stručnu podršku partnera projekta Hrvatskog dermatovenerološkog društva i Referentnog centra za melanom Ministarstva zdravstva i socijalne skrbi RH, tijekom svibnja i lipnja pripremili smo edukativne brošure te stručne savjete o odgovornom ponašanju na suncu.

Tijekom ljetnih mjeseci kupci su u zamjenu za bodove sa svoje active beauty kartice ostvarili popust na proizvode za sunčanje, a za svaku zamjenu bodova dm je svim vrtićima u Hrvatskoj donirao dječje proizvode za zaštitu od sunca, edukativne brošure i slikovnice kako bismo roditelje i odgojitelje potaknuli da pametno zaštite djecu od sunca jer je njihova koža najosjetljivija.

Potaknuti velikim uspjehom, ova kampanja je nastavljena te je postala standardni dio našeg djelovanja tijekom ljetnih mjeseci i u nerednim godinama.

Također u suradnji s timom vrhunskih hrvatskih dermatologa svake godine tijekom ljeta organiziramo preventivne preglede i edukaciju o pravilnoj zaštiti od sunca po hrvatskim plažama od Dubrovnika, Bola, Makarske, Splita, Šibenika, Zadra, Crikvenice, Pule pa do Osijeka.

Na svakoj od navedenih lokacija dermatolozi su postavljali ozbiljne dijagnoze, od melanoma, bazocelularnih karcinoma ili kožnih oboljenja, što nam je pokazatelj da ovakve aktivnosti treba i dalje provoditi jer mogu spasiti život ili pridonijeti bržem početku liječenja.

Sve za nju

O potrebitosti projekata edukacije žena u svrhu prevencije nastanka bolesti u Hrvatskoj govori činjenica da svake godine od raka vrata maternice ili dojke obolijeva i umire velik broj žena. Obolijevanje od raka možemo sami značajno smanjiti, reducirajući neke od najvećih i najčešćih rizičnih čimbenika kao što su pretjerana tjelesna težina, prehrambene navike, tjelesna neaktivnost, pretjerana konzumacija alkohola, hormonska nadomjesna terapija, stres, pušenje...

S ciljem edukacije i senzibiliziranja javnosti dm se prvi put uključio u inicijativu „Prekrižimo rak vrata maternice“ 2008. godine na način da se u svim dm prodavaonicama potpisivala peticija potpore organiziranim ginekološkim pregledima u borbi protiv raka vrata maternice. U samo jednom danu prikupljeno je 28.122 potpisa te se Hrvatska tako našla na prvom mjestu između 44 europske države u kojima istu peticiju provodi Europska udruga za borbu protiv raka vrata maternice uz podršku Međunarodne unije protiv raka. U Avenue Mallu 19.1.2008. održan je centralni događaj u kojem su sudjelovale mnoge poznate osobe, gradonačelnik grada Zagreba te potpredsjednica Vlade.

Potaknuti velikim uspjehom akcije od 7. listopada do 7. studenog 2008. drugi put zaredom pokrećemo zdravstveno-humanitarnu kampanju „Prekrižimo rak vrata maternice i dojke“ kako bismo s partnerima kampanje, Udrugom oboljelih od raka dojke „Sve za nju“ i kompanijom GlaxoSmithKline te zaštitnim licem kampanje, mladom pjevačicom Lanom Jurčević, pridonijeli edukaciji o važnosti prevencije te sudjelovali u osnivanju, oboljelim ženama vrlo potrebnog, Centra za psihološku pomoć.

Glas o uspješnosti kampanje daleko se čuo pa smo u siječnju 2010. u Bruxellesu preuzeli prestižnu nagradu Europskog parlamenta „Pearl of Wisdom Cervical Cancer Award“ koja nam je dodijeljena za najučinkovitiju europsku kampanju za promicanje raka vrata maternice u 2008./2009. Ova nagrada je zahvala svima koji su izdvajali po kunu za prigodne vrećice i kupovali karte za Humanitarni koncert Lane Jurčević te tijekom koncerta zvali na humanitarni broj telefona i stvorili donaciju vrijednu 1.150.000,00 kuna za osnivanje Centra za psihološku pomoć ženama oboljelih od raka.

Kampanja je nastavljena i u listopadu 2010. povodom mjeseca borbe protiv raka dojke kada smo ekskluzivno u dm prodavaonicama po promotivnoj cijeni prodavali CD „Sve za nju“ u izvedbi Petra Graše, Nene Belana i Massima Savića autora Arsena Dedića. Suradnja s velikanima glazbene scene nastavak je humanitarne kampanje u sklopu koje su održane brojne zabavno-edukativne radionice kako bi se predstavio početak rada Centra za psihološku pomoć ženama oboljelim od raka.

Prodajom CD-a prikupili smo 184.487,64 kuna čiji smo prihod donirali Udruzi žena oboljelih od raka dojke „Sve za nju“. Cilj nam je bio omogućiti nesmetan daljnji rad Centra koji pomaže svim hrabrim ženama koje se bore s ovom opakom bolešću.

Od 12. veljače do 31. ožujka 2013., omogućili smo svim našim kupcima da kupnjom albuma „Učini sve za nju“ ponovno podrže rad Udruge. Naslovnu pjesmu albuma napisala je jedna od osnivačica i prva predsjednica Udruge, Vesna Andrijević Matovac, a u duetu je izvode Massimo i Ivana Husar. Cjelokupan prihod od prodaje CD-a u iznosu 28.812,96 kuna namijenjen je daljnjem financiranju rada centara za psihološku pomoć ženama oboljelim od raka u Zagrebu i Osijeku, koji djeluju u sklopu Udruge.

Prikupljanje sredstva za plemeniti rad udruge „SVE za NJU“ nastavljeno je i sljedeće godine, u razdoblju od 1. studenog 2014. do 30. travnja 2015. kada se isključivo u dm prodavaonicama mogao kupiti posebni CD pod imenom "Meni trebaš ti" grupe The Frajle, objavljen uz pomoć Podravke i Melema. Kupnjom CD-a svaki kupac osobno je donirao 20 kn za pomoć radu udruge "SVE za NJU", a ukupno je donirano 88.260,00 kuna.

Dobrovoljno darivanje krvi

U srijedu, 27. lipnja 2018. u prostorijama dm Centrale održalo se dobrovoljno darivanje krvi koju već godinama provodi Hrvatski zavod za transfuzijsku medicinu. Naši su djelatnici svojim nesebičnim darivanjem krvi pokazali kako je najljepši osjećaj nekomu pomoći. Toga se puta darivanju priključilo 56 djelatnika od kojih je 27 moglo darovati krv. Podržavamo aktivnosti Zavoda za transfuzijsku medicinu kako bi se podigla kolektivna svijest o važnosti darivanja krvi te kako bismo potaknuli i druge da se pridruže i podrže takve aktivnosti.
Kad se naše šape slože

Pokušavamo djelovati što je moguće razumnije za čovjeka i zemlju. To znači da se, pored brižnog ophođenja s resursima, odgovorno odnosimo prema svim živim bićima.

Ovdje se ubraja i naša težnja da, u okvirima naših mogućnosti, izbjegnemo testiranja na životinjama, jer jedno od glavnih načela u dm-ovim smjernicama poslovanja je na tržište stavljati isključivo proizvode dm marke koji ne štete čovjeku i njegovom okolišu. Zato nijedan krajnji proizvod dm-ove vlastite marke nije testiran na životinjama, a dobavljači koji surađuju s dm-drogerie marktom moraju se obvezati da će robu proizvoditi u skladu s uvjetima međunarodnih standarda kvalitete te da će se pridržavati zakonskih odredbi.

U sklopu naših edukativnih i humanitarnih kampanja u kojima nastojimo pozitivno djelovati i potaknuti što više osoba na odgovorno ponašanje dotakli smo se i područja zaštite životinja te smo u lipnju 2011. inicijativom „Ja volim životinje“ omogućili svojim kupcima da za kupnju bilo kojih pet proizvoda za kućne ljubimce sudjeluju u humanitarnom projektu s ciljem ostvarivanja donacije za rad utočišta za napuštene životinje Ianua.

Projekt je predstavljen 17.6.2011. u centru City Center one Zagreb prilikom čega su svi posjetitelji imali jedinstvenu priliku fotografirati se sa zvijezdama inicijative, pjevačem Lukom Nižetićem i živahnim pijetlom Cmi, koji je jedan od štićenika Utočišta za životinje Ianua, a svoj zvjezdani status zaradio je profesionalnim pristupom snimanju Lukina spota "Kad zasvira orkestar" u kojem je ponosnim držanjem i discipliniranom glumom zasjenio sve ostale aktere.

Misija nam je bila osigurati trajan dom za životinje spašene od iskorištavanja za hranu, ali i povezati građane s prirodom i probuditi u njima empatičan odnos prema svim živim bićima. Utočište je smješteno u mjestu Kostanj (30 km od Zagreba) i jedno je osobito mjesto koje predstavlja "sigurnu luku" i pomoć onima koji ne mogu pomoći sami sebi, životinjama.

Društveno odgovorne aktivnosti usmjerene prema zaštiti životinja nastavili smo i dalje pa tako već tradicionalno mjesec listopad u kojem obilježavamo Svjetski dan zaštite životinja posvećujemo ljubimcima, a našim kupcima omogućujemo da pomognu napuštene životinje i dobre ljude koji se svakodnevno brinu o njima.

Za svoje active beauty bodove koje su kupci velikodušno donirali tijekom mjeseca listopada 2013. dm je izdvojio iznos od 134.980,00 kuna koji je utrošen tako da je svakoj od četiri udruge za zaštitu životinja Šapica, Spas, Pobjede i Sehaliah donirana hrana u vrijednosti od 33.350 kuna.

Aktivnost je nastavljena i tijekom listopada 2014. godine kada su članovi dm Svijeta prednosti donirali 40 bodova sa svojih active beauty kartica. U znak zahvalnosti za njihov plemeniti čin, dm im je poklonio trajnu torbu "Dein Bestes", a Hrvatskoj udruzi za školovanje pasa vodića i mobilitet donirano je 75.000 kn za školovanje pasa pomagača.

I daljnjih godina dm je poticajnim aktivnostima u mjesecu Svjetskog dana životinja nastavio apelirati na građane da pomognu udrugama udomljavanjem jednog od ljubimaca za koje se udruge skrbe. Kućni ljubimac predstavlja veliku radost cijeloj obitelji, ali traži ljubav i brigu, stoga molimo sve vlasnike kućnih ljubimaca da budu odgovorni vlasnici i da krznatim prijateljima pruže utočište i toplinu tijekom cijele godine.

I zima toplo srce ima

Kroz inicijativu „I zima toplo srce ima“, koju smo pokrenuli u siječnju 2013., i humanitarnu utrku „dm Zagreb Ski Legends“ zajedno s najvećim skijaškim legendama i Hrvatskim skijaškim savezom želja nam ugrijati srca štićenika bolnice u Gornjoj Bistri te im omogućiti da tijekom cijele godine osjete svu toplinu naših srca.


Inicijativu je, svojim nastupom na humanitarnoj utrci „dm Zagreb Ski Legends“, promovirala jedna od najpoznatijih hrvatskih skijašica Nika Fleiss, a svojim sudjelovanjem utrku su uveličala i podršku inicijativi dala i brojna druga velika skijaška imena poput Alberta Tombe, Marca Girardellija, Kristiana Ghedine te Janice Kostelić i Ane Jelušić.


Istodobno, tijekom siječnja, svi naši kupci mogli su se uključiti u inicijativu i omogućiti prikupljanje sredstava za ostvarivanje donacije kupnjom označenih proizvoda uz 25 posto popusta. Zahvaljujući velikom odazivu ostvarena je donacija u vrijednosti preko 200.000 kn u kojoj su dm i Hrvatski skijaški savez štićenicima Specijalne bolnice za kronične bolesti dječje dobi Gornja Bistra donirali godišnju zalihu higijenskih i kozmetičkih potrepština i omogućili im bezbrižniju godinu.


Inicijativa je, u suradnji s Hrvatskim skijaškim savezom, nastavljena i sljedećih godina. U siječnju 2014. kupci dm-a donirali su bodove sa svojih active beauty kartica, a za svaki donirani bod dm je izdvojio jednu kunu za donacije dječjim domovima „I.B. Mažuranić“ u Lovranu, „Vrbina“ u Sisku, „Sveta Ana“ u Vinkovcima, „Svitanje“ u Koprivnici i „Maestral“ u Kaštel Lukšiću te Specijalnoj bolnici za kronične bolesti dječje dobi Gornja Bistra.


3.494 članova active beauty Svijeta prednosti ukupno je doniralo 349.400 bodova, što je omogućilo vrijedne donacije u ukupnom iznosu od 349.400 kuna.


Vrijednu inicijativu, u siječnju 2015. organizirali smo po treći put te smo i ove godine, zahvaljujući našim kupcima koji su donirali svoje bodove, omogući donaciju higijenskih i kozmetičkih proizvoda Specijalnoj bolnici za kronične bolesti dječje dobi Gornja Bistra u vrijednosti 63.095,29 kuna. Donirani su proizvodi poput deterdženata, krema, pelena i šampona koji su potrebni za svakodnevnu brigu o djeci, a mali bolesnici dobili su i poruke podrške i razumijevanja koje su tijekom siječnja za njih napisali djelatnici dm-a.


Uz male pacijente bolnice Gornja Bistra, u sklopu inicijative dm je donirao 548 djece u udomiteljskom sustavu Foruma za kvalitetno udomiteljstvo djece u ukupnoj vrijednosti donacije 137.000,00 kuna.


2016. godine dm je Specijalnu bolnicu za kronične bolesti dječje dobi Gornja Bistra predao donaciju higijenskih i kozmetičkih proizvoda u vrijednosti od 60.026,99 kn.


Uz pomoć kupaca i partnera Alca Group, Violeta, Henkel i Tinktura dm je 2017. godine u siječanjskoj kampanji "...i dobra djela griju srca cijela" donirao 248.356,60 kuna u higijenskim i kozmetičkim proizvodima za korisnike šest socijalnih samoposluga diljem Hrvatske. Donacijom su osigurane prijeko potrebni proizvodi korisnike socijalnih samoposluga iz Solina, Siska, Senja, Karlovca, Našica, Križevaca i Krapine.


2018. godine Hrvatskom forumu protiv raka dojke Europa Donna osigurana je donacija u vrijednosti od 246.500 kuna za kupnju uređaja za intraoperativno zračenje. Uređaj koji je namijenjen liječenju oboljelih od raka dojke, smanjuje emisije zračenja, olakšava tijek liječenja i oporavak jer umjesto 25 do 30 dolazaka na terapiju zračenjem, pacijent već nakon nekoliko dana može biti u krugu obitelji i na radnome mjestu. Donaciju je podržalo više od 30.000 kupaca kupnjom torbe s potpisom Ljupke Gojić te zamjenom bodova u kampanji "I zima toplo srce ima". Svu zaradu od prodaje torbi dm je donirao Europa Donni, a u ime svakog kupca koji je zamijenio bodove, dm je donirao tri kune za kupnju uređaja za intraoperativno zračenje.


Top